NPO Sportzomer en Songfestival brengen omzet Ster op bijna 100 miljoen euro

NPO Sportzomer en Songfestival brengen omzet Ster op bijna 100 miljoen euro

Alle sportevenementen en het Eurovisie Songfestival zorgen voor extra verkoop van reclamespots door de Ster. De omzet kwam over de eerste zes maanden van het jaar uit op 97 miljoen euro.

Het gaat om inkomsten uit televisie, radio en online-reclames. De omzet lag daarmee in het eerste half jaar 36 procent hoger dan vorig jaar toen veel evenementen niet doorgingen.

Het vertrouwen onder adverteerders lijkt te zijn teruggekeerd. Veel merken, waaronder de zwaar getroffen reissector, zijn weer volop te zien en horen.

Aan inkomsten van reclames op tv kwam dit jaar 43 procent meer binnen dan vorig jaar en 7 procent meer dan in 2019. "De goede halfjaarcijfers van 2021 zijn net als in 2019 gedeeltelijk te danken aan de sportprogrammering van de publieke omroep." Toen werd het WK vrouwenvoetbal gespeeld. Nu waren het het EK voor mannen en de Tour de France die de kar trokken.

En dan moeten de Olympische en Paralympische Spelen nog komen.




Onze Ambassadeurs