Je kunt ons altijd inschakelen!
Wanneer kan ik jullie inschakelen? Is 1 van de meest gestelde vragen bij mensen die ons bellen om te vragen naar de mogelijkheden.
Het antwoord is eigenlijk even kort als simpel: Altijd, afhankelijk van wat u wilt dat wij voor u doen!
Veel mensen denken dat zij pas een incassobureau mogen inschakelen, zodra zij aan een reeks van handelingen hebben voldaan. Dat er een verplicht aantal brieven verzonden moeten worden, voordat er een brief mag komen van het incassobureau. Dat is niet het geval.
Het staat u vrij een incassobureau in te schakelen wanneer u dat wenst. Ook als de factuur nog niet is vervallen, kunt u preventief alvast een incassobureau inschakelen. Dat is vooral handig op het moment dat u verwacht dat de factuur niet of niet tijdig zal worden voldaan, of tot een discussie zal leiden.
Onder motto” Je moet het dak niet gaan repareren als het regent” is ons advies ook altijd om een incassopartner te zoeken als de noodzaak er nog niet is. Zo kun je altijd snel schakelen op het moment dat de noodzaak er wel is.
Als incassobureau is het innen van facturen natuurlijk een bekende dienst. Veel mensen associëren een incassobureau vooral daar mee. Maar het voorkomen van openstaande facturen is tevens een dienst. En misschien nog wel een belangrijkere dienst.
Het voorkomen en beperken van openstaande facturen zit hem onder andere in goede Algemene voorwaarden. Veel beginnende bedrijven kiezen voor een valse besparing, door dergelijke documenten niet meteen te laten opstellen, maar daar mee te wachten. Wat ook vaak gebeurd is dat de Algemene Voorwaarden van een concullega wordt gekopieerd, en aangepast naar de eigen variant. Nu is het vaak wel zo dat “Beter iets dan niets” van toepassing is, maar in dit geval is dat niet altijd zo.
Het hanteren van de verkeerde, onvolledige en onjuiste Algemene voorwaarden kan kostbaar zij n. Vaak ontdekt men dat pas tijdens een geschil of kwestie. Daarom is het van belang om vooraf goed te weten wat er in de Voorwaarden staat en moet staan.