Veiligste auto’s van 2021

Geschreven door Redactie
Veiligste auto’s van 2021

Audi Q4 e-Tron

In de stijve barrièretest over de volledige breedte werd goede of naar behoren bescherming geboden aan alle carrosseriegebieden, voor zowel de bestuurder als de passagiers. In de zijbarrièretest was de bescherming van alle carrosseriegebieden goed en scoorde de auto maximale punten in dit deel van de beoordeling.

De Q4 e-tron is uitgerust met een centrale airbag om verwondingen van inzittenden bij ongelukken te beperken. De airbag presteerde goed in de test van Euro NCAP en de bescherming was goed.

De Q4 e-tron heeft een systeem dat remt na een aanrijding, om secundaire botsingen te voorkomen, en een geavanceerd eCall-systeem dat automatisch de hulpdiensten waarschuwt in geval van een ernstig ongeval.

Polestar 2

In de stijve barriéretest over de volledige breedte was de bescherming goed of naar behoren voor alle carrosseriegebieden voor zowel de bestuurder als de passagiers. Zelfs bij de zwaardere zijdelingse paalaanslag was de bescherming op zijn minst voldoende. In een beoordeling van de bescherming bij botsingen aan de andere kant werd als goed beoordeeld.

De Polestar 2 is met een centrale airbag uitgerust om te beschermen tegen de spanning tussen inzittenden. Dit systeem werkte goed in de test van Euro NCAP, met een goede bescherming van het hoofd voor beide inzittenden die voorin zitten.

De auto is standaard uitgerust met een multi-collision remsysteem, dat de remmen direct na een botsing in werking stelt om te voorkomen dat het voertuig betrokken raakt bij secundaire botsingen. De auto heeft ook een geavanceerd e-Call-systeem dat in het geval van een ongeval automatisch een bericht naar de hulpdiensten stuurt, met de locatie van de auto.

Subaru Outback

Afgezien van de borst van de passagiers die achterin zitten waren alle kritieke lichaamsdelen van beide inzittenden goed beschermd. Bij de zwaardere zijdelingse paalaanslag was de bescherming van alle kritieke carrosseriedelen goed en scoorde de auto maximale punten.

De Outback is niet uitgerust met een tegenmaatregel aan de andere kant, zoals een centrale airbag. Uit tests bleek dat voldoende onder controle was. Tests op de voorstoelen en hoofdsteunen toonden een goede bescherming tegen whiplashletsel bij een kopstaartbotsing. De Outback heeft een remsysteem na een botsing, ontworpen om secundaire botsingen te voorkomen, en een geavanceerde eCall die de hulpdiensten automatisch waarschuwt in geval van een ernstig ongeval.


Onze Ambassadeurs